کارشناسی خودرو چیست؟
نوشته شده توسط : غریبه

کارشناسی خودرو عبارت ست از بررسی وضعیت سلامت کُلّیه ی قسمت های خودرو اعم از بدنه و اجزای تشکیل دهنده شامل سقف،ستون ها،درب های عقب و جلو،گلگیرها،پوشش رنگ خودرو،بررسی ضربات وارده و سوابق تصادف،بررسی وضعیت سلامت فنی اعم از موتور،گیربکس،سیستم تعلیق و فرمان ،ترمز وموارد ایمنی،نصب دیاگ وبررسی کیلومترکارکرد. درنهایت پس از انجام کارشناسی خودرو ارزش گذاری می شود. خریدن خودروی دست دوم بدون مشورت با یک فرد متخصص در مورد صحت و سلامت خودرو ، می‌تواند ضررهای مالی بسیاری برای شما داشته باشد. ممکن است خودرویی که قصد خرید آن را دارید از لحاظ ظاهری بسیار مناسب به نظر برسد اما ایرادهای فنی داشته باشد که از نظر شما پنهان باشد. برای مثال بسیاری از افراد ممکن است کیلومتر شمار خودرو را دستکاری کنند تا میزان مسافت طی شده کمتری را نشان دهند.در برخی موارد این دستکاری به قدری دقیق است که تنها یک متخصص می‌تواند آن را تشخیص دهد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که درآن، صنعت تعمیر و بازسازی خودرو پیشرفت چشمگیری داشته و اشخاصی که در این حوزه مشغول به کار هستند بسیار متبحر هستند. بطور مثال در بازار ایران یک خودرو بدون رنگ که از چند ناحیه نیز آسیب دیده باشد ارزش بیشتری نسبت به یک خودروی رنگ شده دارد زیرا میزان آسیب خودرو قابل روئیت است. خودرویی که در یک تصادف، بدنه آن دچار مشکل و یا تغییر شکل شده‌است، دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست مگر اینکه بخش معیوب بطور کامل تعویض، نه تعمیر گردد. همه این موارد نیاز به استفاده از کارشناسی خودرو قبل از خرید را اثبات می‌کند. به کمک یک کارشناس ماهر و متخصص خودرو می‌توانید قبل از خریدخودرو از ایرادات فنی و احتمالی خودرو و هزینه‌های احتمالی در آینده باخبر شده و انتخاب بهتری داشته باشید.   بخش های مختلف کارشناسی خودرو شامل موارد زیر می باشد.

 

کارشناسی خودرو چیست

 

1- کارشناسی بدنه

  • کارشناسی شاسی و ستون‌ها
  • کارشناسی رنگ شدگی بدنه
  • بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو

2-کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

  • کارشناسی موتور
  • کارشناسی گیربکس
  • کارشناسی جلوبندی
  • تست دیاگ

3-تست آپشن و تجهیزات جانبی

4-تست رانندگی

5-ارائه برگه گزارش نهایی

با توجه به قیمت بسیار بالای خودرو در کشور ما، اکثر مردم توانایی خرید خودروی صفر را نداشته و خودروی دسته دوم تهیه می کنند. قبل از خرید یک خودروی کارکرده و حتی صفر باید کارشناسی خودرو انجام شود تا سلامتی خودرو مشخص و قیمت دقیق آن محاسبه شود .طبق گزارش یک شرکت فعال در زمینه آمار خرید و فروش خودرو ۳۰ الی ۴۰ درصد افرادی که اقدام به خرید یک خودرو جدید می‌کنند قبل از خرید خودرو را تست نمی‌کنند. هرچند طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش آگاهی و همچنین مواجه شدن با ضررهای قابل توجه این مقوله نیز مورد توجه خاص قرار گرفته‌ است. از این رو تیم کارشناسی خودرو کارآزموده با تیمی متشکل از کارشناسان دارای تجربه و دانش فنی مرتبط در حوزه ی خودرو مفتخر است که از سال ۹۴ تا کنون بیش از صدها کارشناسی خودروی مختلف اعم از خودروهای تولید ومونتاژ داخل و خارج از کشور در سطح استان تهران والبرز بدون خطا به انجام رسانده است.همواره بهره گیری از کارشناسان تحصیل کرده در حوزه ی خودرویی همچنین دارای تجربه فنی،بهره گیری از دستگاه های ضخامت سنج دقیق ودیاگ های تخصصی مربوط به هر کمپانی وکیفیت ارائه ی خدمات از دغدغه های اصلی کارآزموده بوده است.

جهت کارشناسی خودرو در محل می توانید در سایت  درخواست کارشناسی خودرو خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در کمتر از 1 ساعت خودشان را به شما برسانند.کارشناسی خودرو در تهران و کارشناسی خودرو در کرج فعلا تحت پوشش تیم ماست. همچنین در سایت کارآزموده لیست قیمت روز خودرو را می توانید مشاهده کنید و عضو خبرنامه شوید تا قیمت روز خودرو مورد نظر برای شما ارسال شود.

 

carazmodeh.ir





:: برچسب‌ها: کارشناسی خودرو , قیمت روز خودرو , کارشناسی خودرو در محل , کارشناسی خودرو کارآزموده ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: