اطلاعات عمومی رایانه|اطلاعات کامل در مورد رایانه
نوشته شده توسط : غریبه

رایانه چیست -  کامپیوتر چیست؟ 

کلمه رایانه از کلمه "Compute" در انگلیسی گرفته شده است که به معنی "محاسبه" است ، به همین دلیل به آن نیز ماشین حساب یا رایانه می گویند ، برای محاسبه اختراع شد ، در زمان قدیمی از رایانه فقط برای محاسبه استفاده می شد. اما امروزه از آن در ساخت اسناد ، نامه الکترونیکی ، گوش دادن و مشاهده صوتی و تصویری ، بازی ، تهیه پایگاه داده و همچنین بسیاری از کارهای دیگر مانند بانک ها ، در موسسات آموزشی ، دفاتر استفاده می شود.در خانه ها ، در مغازه ها

توابع کامپیوتر

فرآیند عملکرد یک کامپیوتر به صورت فاز تکمیل می شود -

ورودی → پردازش → خروجی

  1. برای ورودی ، از صفحه کلید ، ماوس و غیره و همچنین دستگاه های ورودی و همچنین دستورات یا رایانه از طریق نرم افزار استفاده کرده یا داده را وارد می کنید.
  2. این دستورات یا با خود را فعال کنید این بخش دوم از فرایند است داده به پردازنده توسط نرم افزار ارائه شده است برای پردازش اطلاعات و دستورالعمل ارائه شده است.
  3. خروجی قسمت سوم و نهایی اطلاعات خروجی اطلاعات پردازش شده توسط شما بر اساس دستور داده شده توسط رایانه است که توسط دستگاه خروجی دریافت می شود .

استفاده از رایانه - کاربرد رایانه

  • پردازش داده ها - از رایانه ای برای انجام پردازش داده های بزرگ و بزرگ و تولید اطلاعات استفاده می شود ، این امر باعث می شود جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل و به دست آوردن اطلاعات بسیار آسان باشد.
  • آموزش و پرورش - تصویر آموزش مدرن در رایانه ها تغییر کرده است ، امروز با وسط اینترنت می توانیم در چند لحظه از هر موضوعی اطلاعات کسب کنیم ، مدارس و دانشکده ها نیز به اینترنت و بسیاری از مکان ها وصل شده اند. اما تأكيد بر كلاس هوشمند است كه فقط به دليل كامپيوتر ممكن است
  • بانک - در بخش بانکی ، استفاده از رایانه ها متحول شده است ، کتاب های قدیمی حساب ها و ثبات ها توسط رایانه ها جایگزین شده اند.بیشتر عملکردهای بانک ها از طریق رایانه هایی مانند برداشت پول و سپرده انجام می شود. برای انجام این کار ، حتی ماشینهای رایانه ای نیز برای شمارش پول در دسترس هستند.
  • ارتباطات - اینترنت 4G امروزه توسط کودکان مورد استفاده قرار می گیرد ، فناوری رایانه ای امکان استفاده از اینترنت در زمینه ارتباطات را فراهم کرده است و اینترنت باعث ایجاد انقلاب در ارتباطات شد.
  • تفریح ​​- استفاده از چندرسانه ای باعث شده کامپیوترها چند وجهی داشته باشند ، از رایانه ها نیز برای پخش فیلم ، تلویزیون ، بازی های ویدئویی استفاده می شود.
  • اداره - هر مؤسسه مدیریت داخلی خود را دارد و کارهای اداری از طریق رایانه انجام می شود ، همچنین مزایای برنامه های دولت به عنوان حکمرانی الکترونیکی نیز امروز به گوش مردم می رسد. شده است
  • امنیت - امروزه بدون رایانه سیستم امنیتی ما کاملاً ضعیف خواهد بود. در ردیابی هواپیماها از رایانه ها در حملات هوایی ، دوربین های مدار بسته استفاده می شود
  • تجارت - در مغازه ها ، بانک ها ، بیمه ، شرکت های اعتباری و غیره از کامپیوتر حداکثر استفاده می شود. کار کردن بدون رایانه برای دنیای مالی غیرممکن شده است
  • صنعت - بسیاری از مؤسسات صنعتی؛ به عنوان مثال ، فولاد ، شیمیایی ، شرکتهای نفتی و غیره به کامپیوتر وابسته هستند. گیاهان همچنین برای کنترل واقعی فرایندها از رایانه استفاده می کنند.
  • پزشکی - در زمینه پزشکی از کاربرد رایانه برای تشخیص انواع بیماری های جسمی استفاده می شود ، تجزیه و تحلیل و تشخیص بیماری ها نیز با استفاده از رایانه ، اشعه ایکس ، اسکن شهری ، سونوگرافی و غیره در زمینه های مختلف در دوره مدرن امکان پذیر است. رایانه در کاربرد گسترده ای است

ویژگی های کامپیوتر |ویژگی های کامپیوتر

1.                  سرعت - در حالی که شخص شما را برای انجام یک محاسبه کوچک زمان می برد ، اما کامپیوتر می تواند در کمتر از ثانیه محاسبات زیادی را انجام دهد ، این سرعت توسط پردازنده ارائه می شود ، سرعت کامپیوتر در هرتز اندازه گیری می شود. ، شدت کار رایانه در هر ثانیه ، به ازای هر میلی ثانیه ، در هر ثانیه در هر نانو ثانیه انجام می شود.

2.                  دقت - انجام کار بدون خطا به معنای تکمیل هر کار آینده با دقت کامل دومین ویژگی یک کامپیوتر است ، هیچ اشتباهی توسط رایانه انجام نمی شود ، کامپیوتر همیشه نتیجه صحیح می دهد ، زیرا کامپیوتر ما است تنها با رعایت دستورالعمل مشخص شده توسط برنامه ایجاد شده توسط کامپیوتر ، یک کار را انجام می دهد ، اگر نتیجه ای که توسط رایانه داده شده اشتباه باشد در آن صورت منطقه ممکن است یک خطا در برنامه هایی که توسط انسان طراحی شده

3.                  اتوماسیون - هنگامی که یک دستورالعمل بعدی به کامپیوتر داده شود تا کار تمام شود ، این کار به طور خودکار و بدون توقف کار می کند ، به عنوان مثال وقتی کامپیوتر به چاپگر اجازه می دهد 100 صفحه را چاپ کند. تمام 100 صفحه فقط بعد از چاپ متوقف می شود ، کامپیوتر دستورالعمل هایی را برای انجام این کارها دریافت می کند ، او آنها را بر اساس این دستورالعمل ها تکمیل می کند. یک برنامه / نرم افزار جداگانه برای انجام هر کار انجام شده توسط R وجود دارد

4.                  ظرفیت ذخیره سازی بزرگ: - داده ها و اطلاعات نامحدود را می توان در رسانه های ذخیره سازی خارجی و داخلی رایانه (هارد دیسک ، فلاپی دیسک ، نوار مغناطیسی ، CD RAM) ذخیره کرد. اطلاعات را می توان در رایانه ذخیره کرد و فضای کمتری را اشغال کرد. از این رو ظرفیت ذخیره سازی آن بسیار زیاد و نامحدود است.

5.                  بازیابی سریع: - اطلاعات لازم را می توان از اطلاعات ذخیره شده در چند ثانیه با استفاده از رایانه بدست آورد. استفاده از RAM- Random Access Memory باعث شده تا این کار راحت تر شود.

6.                  توانایی تصمیم گیری سریع: - کامپیوتر وضعیت را با توانایی تصمیم گیری سریع بر اساس دستورالعمل هایی که قبلاً گفته شد ، تجزیه و تحلیل می کند.

7.                  تطبیق پذیری: - انواع مختلفی از کارها با کمک رایانه قابل انجام است. رایانه های مدرن توانایی انجام انواع مختلفی از کارها به طور همزمان را دارند.

8.                  تکرار: - با دادن سفارشات رایانه ، می توانید همان نوع کارها را به طور مکرر و با اطمینان انجام دهید.

9.                  چابکی - کامپیوتر به دلیل ماشین بودن عاری از نقص انسان است. احساس خستگی و کسالت نمی کند و هر بار با ظرفیت برابر کار می کند.

10.              رازداری: - استفاده از رمزعبور می تواند کار رایانه را محرمانه جلوه دهد. فقط کسی که رمز عبور را می داند می تواند داده ها و برنامه های نگهدارنده در رایانه را با استفاده از رمز عبور مشاهده یا تغییر دهد.

11.              یکنواختی کار: - با وجود انجام یک کار مکرر و مداوم ، کیفیت کار کامپیوتر هیچ تاثیری ندارد.

انواع رایانه

کامپیوتر آنالوگ چیست؟

این گروه از رایانه هایی است که برای اندازه گیری فشار واحدهای فیزیکی ، دما ، طول ، سرعت و غیره استفاده می شوند ، بگذارید کمی بیشتر بدانیم ، بیایید در مورد فشارهای هواشناسی ، رطوبت یا باران موجود در جو صحبت کنیم. یا کمترین یا بالاترین درجه حرارت امروز چقدر بود ، آنالوگ رایانه ای برای جمع آوری داده های همه ، سنج باران (باران سنج) - در مکانی خاص ساخته شده است. میزان بارندگی اندازه گیری می شود ، 2 ریز سنج - رطوبت غالب موجود در جو ، انیمومتر را اندازه گیری می کند - قدرت و سرعت هوا را اندازه گیری می کند ، یعنی تمام رایانه های آنالوگ داده های فیزیکی را جمع می کنند. هستند 

رایانه دیجیتال چیست؟

رایانه های دیجیتال رایانه هایی هستند که شما معمولاً در خانه خود ، در دفاتر کار می کنید ، که در آن داده ها به صورت دیجیتالی تغذیه می شوند و خروجی بدست می آید .بیشتر رایانه های دیجیتال مورد استفاده و بازاریابی قرار می گیرند. رایانه های دیجیتال معمولاً داده ها و برنامه ها را به 0 و 1 تبدیل می کنند و آنها را بصورت الکترونیکی می گیرند.

رایانه ترکیبی چیست

رایانه های ترکیبی (رایانه آنالوگ) و آنالوگ رایانه (رایانه دیجیتال) از خصوصیات هر دو برخوردار هستند. این رایانه ها از آنالوگ و دیجیتال قابل اطمینان تر هستند ، کار آنها تهیه اطلاعات دیجیتالی از آنالوگ کامپیوتر است ، آنها بیشتر در پزشکی ، هواشناسی استفاده می شوند.

 





:: برچسب‌ها: اطلاعات عمومی رایانه , اطلاعات کامل در مورد رایانه , رایانه چیست , کاربرد رایانه ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: